مجله ی اینترنتی آوای باران

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

مجله ی اینترنتی آوای باران

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

تجهیزات دندانپزشکی و تجهیزات دندانپزشکی دست دوم

مهندسی پزشکی یکی از تازه ترین رشته هایی است که قدم به عرصه دنیای تکنولوژی جهانی گذاشته است. این رشته در جهت کاربرد علوم فنی و مهندسی در یاری رساندن به پزشکان برای تشخیص و درمان هرچه بهتر بیماری ها تاثیر بسزایی دارد. تجهیزات دندانپزشکی هدف اصلی برگزاری دوره تعمیرات تجهیزات پزشکی در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، تربیت نیروهای متخصص در زمینه آشنایی، عیب یابی و تعمیرات تجهیزات پزشکی می باشد. مهندسی پزشکی در گام های اولیه به بهره برداری، تعمیر ، پشتیبانی، نگهداری، تنظیم و استاندارد سازی دستگاه ها می پردازد. در مراحل تخصصی تر و بالاتر این رشته، شاهد توسعه، ارتقاء و بهبود دستگاه های پزشکی و حتی طراحی و ساخت یک دستگاه خواهیم بود. تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت سهند تجهیز می باشد. رمز عبورتان را فراموش کردهاید؟ ثبت کلمه عبور خود را فراموش کردهاید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

  • پوشش خسارت وارد شده به سخت افزار
  • دارای تابلت ۴ شیلنگ از بالااست
  • مواد مصرفی و داروها
  • دانشکده زمین و سیستمهای غذایی
  • بک آپ دستی

قلم دایکال سر کروی کوچکی دارد و از این نظر شبیه برنیشر است اما طول دایکال کری یر کوتاهتر از برنیشر است. تیغ بیستوری برای جراحی و برداشتن از لثه کاربرد دارد. اسپاتول دهانی برای جاسازی نخ زیر لثه ، مخلوط کردن دورآلی و برداشتن سمان و نظیر آن به کار می رود. اسپاتول محکمه برای مخلوط کردن سمان و مواد قالبگیری استفاده می شود. قلمی فلزی است که با آن می توان کاسپ های دندان را بر روی آمالگامی که هنوز سفت نشده درآورد. گوده شیشه ای برای مخلوط کردن دورآلی استفاده می شود. قلمی است با نوکی شبیه قاشق که به دلیل تیز بودن می تواند پوسیدگی را در ترمیم دندان و یا پالپ دندان را در پالپوتومی اطفال به راحتی بردارد. هچت قلمی نوک تیز است که برای صاف کردن کف حفره و لبه های تراش خورده دندان استفاده می شود. برای مسطح کردن لبه تراش خوره دندان به کار می رود. برای قرار دادن سمان و مخلوط کردن آن و یا قرار دادن وارنیش بر روی آن استفاده می شود.

این وسیله در سه نوع یونیت، مینی یونیت و میکرو یونیت در بازار وجود دارد. یونیت در مطب دندانپزشکی استفاده میشود که بزرگ است و میتوان تجهیزات کاملی را در داخل آن قرار داد. مینی یونیت در مطبهای دندانپزشکی کوچکتر قرار میگیرد تا کار دندانپزشک آسانتر شود. از مینی یوینت هم معمولا در بیمارستانهای صحرایی و مکانهایی که نمیتوان تجهیزاتی بزرگ را قرار داد، استفاده میشود. اگر برای خرید یونیت دندانپزشکی میخواهید اقدام کنید، حتما به مواردی که گفته شد توجه کافی داشته باشید. اکثر بیمارانی که به دندانپزشکی مراجعه میکنند از مشکلات ریشهی دندان رنج میبرند. برای درمان انواع مشکلات ریشه از تجهیزات اندو استفاده میشود. این تجهیزات طیف وسیعی از دستگاهها نظیر آبچوراتور، روتاری، اپکس فایندر، اندو پایلوت، اپکس لوکیتور را شامل میشود. در ادامه به معرفی چند عدد از این دستگاهها خواهیم پرداخت. روتاری: این دستگاه وسیلهای است که با استفاده از فایلهایی مخصوص به داخل ریشهی دندان نفوذ خواهد کرد و درمان را انجام خواهد داد. اپکس فایندر: وسیلهای است که دندانپزشکان با استفاده از آن طول ریشهی دندان را تعیین میکنند.

در مطالعه حاضر 6/86 درصد دندانپزشکان از میزان کیلوولتاژ دستگاه رادیوگرافی خود اطلاعی نداشتند که با نتایج سایر مطالعات آسیایی در این زمینه مطابقت داشت.(19, 18, 14) در حالی که مطالعهAps (15) در بلژیک حاکی از عدم اطلاع 32 درصد دندانپزشکان از کیلوولتاژ دستگاه بود. تجهیزات دندانپزشکی دست دوم این تفاوت می تواند بیانگر آگاهی و یا اهمیت بیشتر به رعایت اصول بهداشت اشعه در کشورهای توسعه یافته باشد. می باشد.(21, 20, 18, 12, 11, 7, 1) و علت احتمالی این امر دشوار بودن انجام رادیوگرافی به وسیله کولیماسیون مستطیلی است که سبب رغبت کمتر دندانپزشکان برای کاربرد آن می شود، همچنین این نوع کولیماسیون در ایران کمیاب می باشد. در مطالعه حاضر 1/82 درصد دستگاههای رادیوگرافی مجهز به کولیماسیون بلند بودند که تقریباً مشابه یافته های توکلی و همکاران(21) و Ilguy و همکاران(18) و متفاوت از یافتههای اسکندرلو و اختری(10) و Aps (15) می باشد. ارکان مهم اصول حفاظتی اشعه به شمار می رود.

تمامی یونیت ها دارای ابعاد استاندارد از پیش تعریف شده هستند که بر مبنای آن ساخته می شوند. شما در ابتدا باید فضای خود را برای قرار دادن آن بررسی کنید یا اگر محدودیت فضا دارید، متناسب با فضا ابعاد آن را انتخاب کنید. لازم به ذکر است شرکتهای تولید کننده صندلی دندانپزشکی نیز تولید صندلی با حجم کمتر را در دستور کار خود قرار دادهاند تا بتوان در اتاقهای کوچک نیز استفاده کرد. از آنجایی که برخی خدمات ساعتها طول میکشد، حالت ارگونومیک یونیت باید بگونهای باشد که بیمار و پزشک در این چند ساعت راحت باشند. قابلیت تنظیمات آسان یکی از موارد مهم در این دستگاهها است که باید متناسب با پوزیشن بیمار قابل تنظیم باشد. به طور مثال اهرم چراغ باید طوری باشد که چراغ به آسانی قابل جابهجایی باشد و یا صندلی که بیمار بر روی آن می نشیند، به راحتی قابل تنظیم و همچنین نرم و راحت باشد. در صورتی که کیفیت این محصول به اندازه کافی بالا نباشد، در مدت زمان کمتری به مشکل برمیخورد که این مورد ضرر است. ضمناً دستگاه باید کاملاً مورد تایید سازمان بهداشت جهانی باشد. چرا یونیت دندانپزشکی را از فروشگاه آوادنتال بخریم؟ شاید به جرات بتوان گفت که اوادنتال یکی از معدود فروشگاههای اینترنتی است که محصولات خود را با یک سال گارانتیِ مطمئن و 10 سال خدمات پس از فروش با کیفیت بالا ارائه میکند. علاوه بر این، به دلیل اینکه این محصولات مستقیماً و بدون واسطه از تولیدکنندگان دریافت میشود، با قیمتی بسیار مناسب به دست مشتری خواهد رسید. یکی دیگر از مزیتهای عمدهی خرید یونیت دندانپزشکی از آوادنتال این است که ما کالای سفارشی شما را در اسرع وقت به دست شما میرسانیم. به همین دلیل است که تا کنون بخش زیادی از خریداران محصولات ما، به مشتریان وفادار ما تبدیل شدهاند.

قلاب فنر سیم پیچ را می بندد یا به راحتی اتصال را از طرف دیگر نگه می دارد و می تواند روی سیم داخل یا خارج دهانه قرار گیرد. فنر مارپیچ روی سیم قوسی قرار می گیرد تا فضای بین دندان ها، بین براکت ها را حفظ، باز یا بسته کند. لوله باکال یک قطعه فلزی کوچک است که به نواری در اطراف دندان آسیایی متصل می شود. تجهیزات عکاسی دندانپزشکی بریس دندان آسیایی دارای شیارهایی است که سیم ارتودنسی، ضربه گیر لب، فیس بوک و سایر تجهیزات مورد استفاده برای حرکت دندان ها را نگه می دارد. بریس های ارتودنسی تناسب دندان های بالا و پایین را بهبود می بخشد. بریس ارتودنسی باید طبق دستور پزشک متخصص استفاده شود تا اثر لازم را داشته باشد. منبسط کننده کام برای گشاد کردن فک بالا استفاده می شود تا دندان های بالا و پایین به خوبی روی هم قرار گیرند. تمام آنچه که شما از ابزار ارتودنسی دندان نیاز دارید در نوتریدنت وجود دارد. می توانید با بهترین قیمت و بهترین شرایط اقدام به خرید این ابزار بکنید.

لمینیت پوسته نازک از نوع کامپوزیت یا سرامیکی است که دارای استحکام بسیار بالایی می باشد و با قرار گیری این پوسته بروی دندان فرم زیبایی در دندان ها ایجاد می شود. برعکس تصور بسیاری از افراد که فکر میکنند ارتودنسی تنها مخصوص تراز کردن دندان ها و یا ناهنجاری های فک کودکان است، در سنین بالا نیز می توان به راحتی اقدام به انجام ارتودنسی کرد. زمانی که تمام دندان های شیری کودکان میافتند و دندان های دائمی جایگزین آن ها میشوند، و همچنین زمانی که رشد فک ها هنوز به اتمام نرسیده باشد، میتوان بهترین نتایج ارتودنسی را مشاهده کرد. به صورت دقیقتر به نظر میرسد مناسبترین سن ارتودنسی ، سنین بین 12 تا 25 سالگی باشد. سلام، نگران نباشید در برخی موارد ممکن است چنین اتفاقی پیش بیاید. تنها کافی است به متخصص ارتودنسی خودتان مراجعه کرده تا او مشکل را برطرف کند. بسته به شرایط دندانهای شما دندانپزشک شما شرایط لازم برای لامینیت دندانهای شما را مشخص خواهد کرد.

از انجا که پایه یا فیکسچر در زیر خط لثه کاشته می شود، روکش یا تاج دندان نمی تواند روی آن سوار شود. به همین دلیل از یک کانکتور که اباتمنت نامیده می شود استفاده می کنند. اباتمنت یک پیچ کوتاه است که در داخل پایه قرار می گیرد و روکش به آن متصل می شود. این پیچ کوچک گاهی به خود فیکسچر چسبیده است و گاهی به صورت یک قطعه جداگانه بعدا روی آن قرار می گیرد. در اباتمنت های جداگانه، تا وقتی پایه ایمپلنت با استخوان فک جوش نخورده، پیچ اباتمنت به آن متصل نمی شود. زیرا در آن مدت پایه ایمپلنت هنوز استحکام و دوام کافی برای نگه داشتن اباتمنت را ندارد. ممکن است حدود ۵ تا ۶ ماه زمان ببرد تا پایه به استخوان جوش بخورد و اباتمنت به آن متصل شود. اما در صورتی که از روش کاشت ایمپلنت فوری استفاده کنید، پایه، اباتمنت و روکش موقت همزمان با هم نصب می شوند.

یکی از وسایل پرکاربرد و ضروری در دندانپزشکی، آینه دندانپزشکی است. آینههای دندانپزشکی در دو نوع یکبارمصرف و استیل تولید میشوند. به دلیل مسائل بهداشتی و جلوگیری از انتقال بیماری از آینههای یکبارمصرف استفاده میشود. سر آینههای دندانپزشکی گرد است و در اندازه و شمارههای مختلف تولید میشوند که پرکاربرترین آینهها شمارهی چهار (18 میلیمتری) و پنج (20 میلیمتری) است. آینه شمارهی دو اغلب زمانی مورداستفاده قرار میگیرد که دندانپزشکی بر روی دندانهای عقب کار میکند و دندانهای دیگر مانع از دید کامل میشوند. سطوح خلفی دندانهای ماگزیلاری، مهمترین مناطقی دردهان هستند که از آینه دندانپزشکی برای دیدن آنها استفاده میشود. سایر مناطق دردهان را بدون آینه هم میتوان دید. علاوه بر دندانهای عقبی دندانهایی دردهان وجود دارند که با نور مستقیم مقابل دیدن نیستند، در این ماوقع دندانپزشک برای از آینه برای منعکس کردن نور به سطح دندان مرود نظر استفاده میشود. دندانپزشکی ازجمله مشاغلی است که ارتباط نزدیکی با بیمار دارد و به دلیل اینکه دندانپزشک تماس مستقیمی با ترشحات دهانی بیمار دارد باید برای جلوگیری از هر نوع انتقال بیماری یا ویروس از ماسک استفاده کند.

بست بولداگ - این ابزار همه کاره در اشکال ، اندازه ها و انحناهای مختلفی وجود دارد که به جراحان اجازه می دهد تا به رگ های خونی دشوار و دور بروند. ساختار منحصر به فرد این ابزار از خونریزی بیش از حد در ناحیه عمل جلوگیری می کند. تجهیزات لابراتوار دندانپزشکی وقتی دستگیره ها فشرده می شوند ، گیره باز می شود و هنگامی که فشار آزاد می شود ، گیره بسته می شود ، بنابراین از دست دادن خون بیماران جلوگیری می کند. طول گیره های بولداگ از 2.5 سانتی متر تا 5 سانتی متر طول دارد و می تواند مستقیم یا منحنی باشد. پنس جرالد - در هنگام جراحی عروق در رگهای ظریف استفاده می شود ، جرالد غیر دندانه ای بهترین برای دقت مطلوب است - فقط به این نکات نگاه کنید. این گیرنده بافت که اغلب در عمل های قلبی قفسه سینه استفاده می شود ، دارای وزن سبک تا متوسط و یک میله متوقف می شود تا اطمینان حاصل شود که بافت ها با ظرافت کار می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد