مجله ی اینترنتی آوای باران

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

مجله ی اینترنتی آوای باران

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

بررسی پیشگیری از لق شدن دندان دائمی در ایران دنتال


در این قسمت قرار دارد. رگلاتور فشار: فشار آب و هوا برای راهاندازی اینسترومنتهای مختلف در این قسمت وجود دارد بر روی آنها گیجی وجود دارد که نشان دهنده مقدار فشار تنظیم شده میباشد. جعبه UV: این باکس یک سیستم optional است که با استفاده از اشعه ماوراءبنفش آب ورودی به سیستم را تصفیه کرده و میکروارگانیسمهای آن را نابود میکند. پیشگیری از لق شدن دندان دائمی هستند، یک پایه مانیتور جهت نصب مانیتور تعبیه شده که از داخل آن سیستم برق جهت راهاندازی مانیتور عبور میکند. مانیتور نصب شده نیز باید دارای Tuner یا capture TV باشد تا بتواند تصاویر را مستقلاً نمایش دهد. کلیه حرکات صندلی و راهاندازی اینسترومنتها را میتوان با فوت کنترل یا همان پدال پا نیز انجام داد. بعضی از پدالها الکتریکی و برخی که معمولاً قدیمیتر هستند پنوماتیکی میباشند و معمولاً دارای یک وزنه برای حفظ تعادل و یک دسته برای کنترل حرکات صندلی و یک سری دکمه جهت راهاندازی اینسترومنتها میباشند.
  • نیاز به مراقبت پس از جراحی
  • بهداشت دهان و تغذیه
  • پوار آب و هوا
  • همیشه قبل از مسواک زدن دهان خود را خیس کنید
  • دندان های شیری
  • خط کش
  • طولانی شدن پروسه
اعمال دندانپزشکی مربوط به زیبایی دندان ها مثل سفید کردن دندان ها را باید بعد از زایمان انجام داد. بهتر است اگر درمان مشکل دندانتان ضروری نیست، بعد از اتمام بارداری و تولد نوزاد آن را انجام دهید تا جنین در معرض خطر و آسیبی قرار نگیرد، حتی اگر آن خطر کوچک باشد. داروهایی که دندانپزشک استفاده می کند، خطری ندارند؟ برای جلوگیری و یا درمان عفونت، قبل و یا بعد از کار دندانپزشکی، پزشک داروی آنتی بیوتیک برای بیمار تجویز می کند.مصرف آنتی بیوتیک هایی مانند پنی سیلین، آموکسی سیلین و اریترومایسین خطری برای خانم باردار ندارد. عکس انداختن از دندان در بارداری خطری ندارد؟ رادیوگرافی دندان یا عکس انداختن از دندان معمولا به بعد از زایمان موکول می شود. برای انجام بسیاری از کارهای مربوط به دندان باید از آن عکس گرفت، خصوصا برای اعمال اورژانسی دندان. طی سه ماهه اول بارداری، اندام های جنین تشکیل می شوند. لذا تا حد امکان باید جنین را طی این مدت از هر خطری دور نگه داشت.

دانستنی های دندانپزشکی خانواده

دندانپزشکی یکی از قدیمیترین تخصصهای پزشکی در دنیاست که سابقه آن به 7000 سال قبل از میلاد بازمیگردد. با این حال اولین اسناد مرتبط با دندانپزشکی و پوسیدگی دندان مربوط به 5000 سال قبل از میلاد است. در آن زمان در متون سامریان، کرم خوردگی دندان به عنوان عامل پوسیدگی معرفی میشود در جالب است بدانید ایده خوردن دندان توسط کرمها تا سال 1700 میلادی بر قوت خود باقی بود. در یونان باستان بقراط و ارسطو در مورد دندانپزشکی نوشتند و به خصوص در مورد درمان پوسیدگی دندان ، اما تا سال 1530 هنوز اولین کتاب در زمینه دندانپزشکی نوشته نشده بود. اولین کتاب دندانپزشکی he Little Medicinal Book for All Kinds of Diseases and Infirmities of the Teeth بود که در 1530 منتشر شد. در 1700 دندانپزشکی تخصصی تر شد. در 1723 جراح فرانسوی Pierre Fauchard که به عنوان پدر دندانپزشکی مدرن لقب گرفته است، کتاب خود را منتشر کرد و برای اولین بار سیستم جامعی برای مراقبت و درمان دندان معرفی کرد. به علاوه، فوچارد برای اولین بار ایده پر کردن دندان و استفاده از پروتز دندانی را مطرح کرد و دریافت که اسید حاصل از قندها منجر به پوسیدگی دندان میشود. در 1840 اولین کالج دندانپزشکی (کالج جراحی دندانپزشکی بالتیمور) بازگشایی شد. دندانپزشک چه کارهایی انجام میدهد؟ دندانپزشکی خود شاخه های تخصصی دارد که درمانهای تخصصی تر دندانپزشکی را شامل میشود. برای مثال ارتودنتیست متخصص دندانپزشکی است که چند سال علاوه بر تحصیلات عمومی دندانپزشکی، آموزش ویژه در زمینه درمانهای ارتودنسی دیده است و به صاف و مرتب و همراستا کردن دندانها و فکها میپردازد. پریودنتیست به مشکلات لثه و ساختار پیرامون میپردازد. جراح فک و صورت و دهان تخصص دیگری از دندانپزشکی است که در آن برخی جراحیهای استخوان گردن، صورت و دهان انجام میشود. دندانپزشک زیبایی به زیبا سازی دندانها، لثه و به طور کلی لبخند میپردازد.
  • حالا می توانید با خیال راحت دستکش های خود را بپوشید
  • زنجبیل برای سلامت دهان
  • آپلود کلیه مدارک مورد نیاز
  • تشخیص، پیشگیری، پایش، درمان یا کاهش بیماری
  • ایمپلنت فوری چیست؟
  • گوتاپرکا و منبع گرما
بیماری همه گیر کرونا روش مراقبت های بهداشتی را تغییر داده است و مراقبت از دندان نیز از این قاعده مستثنی نیست. بسیاری از اعمال دندانپزشکی به منظور پیشگیری از انتقال و انتشار ویروس کرونا به تعویق می افتد. با این حال دندانپزشکان مجاز به انجام درمانهای اورژانسی و ضروری شما درصورت وجود درد می باشند. در این متن درمان های دندانپزشکی قابل انجام در شرایط آلودگی ویروس کرونا آورده شده است. ایران دنتال چرا کرونا باعث ایجاد محدودیت هایی در کار دندانپزشکی شده است؟ یا مثلا حین تراش دندان با توربین و یا هنگام جرمگیری و پولیش دندان ها با برس های پرداخت، آئروسل ها- قطرات معلق در هوا از بزاق یا خون -ایجاد می شود. دندانپزشکان درشرایط عادی هم موظفند تمامی بیماران را مبتلا به بیماری های عفونی فرض کرده و اقدامات احتیاطی در زمینه کنترل عفونت را برای همه بیماران انجام دهند تا خطر انتقال بیماری های واگیر تنفسی و خونی کاهش یابد. این اقدامات احتیاطی باعث می شود هم بیماران و هم دندانپزشکان در امان بمانند.

تجهیزات لابراتوار دندانپزشکی

برخی از دندانپزشکان و دانشمندا معتقدند افرادی که قبلاً دچار مشکلات دندانی شده اند ، ممکن است این مشکلات را دوباره در اثر برخورد با ویروس کرونا مشاهده کنند. در اوایل این ماه ، فرح خمیلی یک قرص نعناع تنفسی در دهان خود گذاشت و مورد عجیبی را مشاهده کرد: یکی از دندان های پایینش با حرکت زبان لق میزد. خانم خمیلی ، 43 ساله ، از وورهیزویل ، نیویورک ، هرگز دندان های دائمی اش را از دست نداده بود. او برای اطمینان از لق شدن، دندان را لمس کرد و در ابتدا فکر کرد که مشکل ممکن است از قرص نعناع باشد. روز بعد در حالیکه نه خونریزی داشت و نه درد ، دندان از دهان او خارج شد و افتاد. التبته که هنوز هیچ دلیل محکمی وجود ندارد که نشان دهد عفونت می تواند منجر به از دست دادن دندان یا مشکلات مربوط به آن شود. اما او در میان اعضای گروه پشتیبانی خود ، موارد دیگری را پیدا کرد که اذعان میکردند دچار ریزش دندان ، حساسیت لثه ها، خاکستری رنگ شدن دندان ها یا خرد شدن آنها شده اند. از این نوع میتوان از Air Motor و موتورهای تیغه ای چرخشی نام برد. هند پیسهای سرعت بالا: این قطعات با سرعتهای بالا تر از ۱۰۰,۰۰۰ rpm میچرخند. در قسمت سری این قطعات توربین قرار میگیرد. بر (bur) : یک ابزار چرخشی است که درون سر هندپیس قرار میگیرد و بوسیله آن دندان را میتراشند یا قسمتی از دندان را جدا میکنند. این قطعه اشکال و سایزهای مختلفی دارد و معمولا از جنس کاربید، استیل یا مواد پوشیده شده از الماس است. رابط ها، آب و هوا مورد نیاز برای هند پیس ها را انتقال میدهند. بطور کلی این رابط ها میتوانند دو، سه یا چهار مسیر داشته باشند. در نوع چهار مسیره، (۱) یک مسیر برای هوا راه اندازی توربین هندپیس،(۲) یک مسیر برای رساندن هوا به سطح دندان برای خنک کردن آن،(۳) مسیر سوم برای آب و (۴) مسیر چهارم برای تخلیه هوا. برخی اوقات ممکن است رابطهای پنج مسیره نیز دیده شوند که مسیر پنجم مربوط به فیبرهای نوری است. هالیتوزیس چیست؟

وقتی فساد دندان، پیشرفت می کند، هسته زنده دندان که محتوی رگهای خونی و اعصاب است، ممکن است مبتلا شود و تبدیل به نسج مرده گردد. فساد دندان معمولا به وسیله ایجاد پلاک (رسوب خرده های غذایی، بزاق و باکتری ها) روی سطح دندان ایجاد می شود. باکتری های پلاک، قند موجود در غذا را برای تولید اسید می شکنند که باعث خوردگی و فرسایش مینا می شود. اگر بیشتر از غذاهای تندی استفاده شود و دندان ها به طور صحیح تمیز نشوند، احتمالا بعد از مدتی یک حفره ایجاد خواهد شد. این وضعیت خصوصأ در کودکان و نوجوانان شایع تر است؛ زیرا رژیم های قندی آنها زیاد است و معمولا در تمیز کردن دندان ها سهل انگاری می کنند. التهاب ملایم لثه، تحت عنوان بیماری لثه شناخته می شود و بسیار رایج است و در دختران و زنان از شیوع بیشتری برخوردار است. لثه های سالم، صورتی یا قهوه ای رنگ و محکم هستند. در التهاب لثه، لثه ها به رنگ قرمز ارغوانی در آمده، نرم و براق می شوند و به راحتی خونریزی می کنند؛ به خصوص هنگام مسواک زدن دندان ها.

مواد و تجهیزات دندانپزشکی

همچنین در صورت داشتن سؤال می توانید پیام خود را در سایت آن ها ارسال کنید. فروشگاه دنت آنلاین دارای انواع محصولات تخصصی در زمینه دندانپزشکی است. این فروشگاه که در طرح دشت میدان تیموری واقع شده است، دارای بخش فروش اینترنتی در سایت خود است. دنت آنلاین مرکز اختصاصی دندان پزشکان بوده و به کمک تجربه بالای دندان پزشکان ، محصولات بسیار خوبی برای فروش دارد. همچنین این سایت دارای اداره مشاوره تخصصی و یا راهنمایی انتخاب محصول برای دندان پزشکانی که در آغاز راه خود هستند و اطلاعات زیادی در مورد محصولات و کارکرد آن ها ندارند می دهد. تنوع محصولات در فروشگاه دنت آنلاین بسیار بالا بوده و شما می توانید به بررسی و مقایسه محصولات به طور تخصصی بپردازید. محصولات این فروشگاه دارای ضمانت اصالت و گارانتی هستند و همین مسئله باعث می شود که از خرید خود مطمئن باشید. علاوه براین امکان چک و تعویض محصول وجود دارد و همین مسئله باعث آسودگی خاطر بیشتر خریداران می شود.
  • سعی کنید در محیطهای شلوغ و پرجمعیت قرار نگیرید
  • جنین و بافتشناسی فک و دهان
  • گواهی صحت امضاء دفترخانه ای
  • ابتدا دست ها را با آب گرم مرطوب کنید
  • تغییر ارتفاع
در این بخش پیش از شروع معاینه خلاصهای از سوابق پزشکی بیماران مورد پرسش قرار میگیرد. اطلاع دندانپزشک از سابقه ابتلاء به بیماریهای مختلف، انجام جراحیها و مصرف هر نوع دارویی، تاثیر مهمی در نحوه انجام درمانهای دندانپزشکی و حفظ سلامت در طی درمان خواهد داشت. در صورتی که در پرونده شما درمان جرمگیری نوشته شده باشد قبل از مراجعه به بخشهای مختلف، باید جهت انجام جرمگیری باید به این بخش مراجعه نمائید. در این بخش رادیوگرافیهای تک دندان پری اپیکال و بایت وینگ درخواستی از بخشهای درمانی انجام میشود. قورت دادن سنگ لوزه درمان ریشه اولیه و درمان مجدد ریشه دندانها در این بخش انجام میشود. پس از درمان ریشه برای بازسازی تاج دندانها، باید طبق نظر دندانپزشک به بخش ترمیم و یا پروتز مراجعه شود. عدم پیگیری درمانهای تاجی موجب تکرار درمان ریشه و یا کشیدن دندان خواهد شد. امروزه بهترین جایگزین برای دندانهای از دست رفته کاشت ریشه فلزی در فک و ساخت تاج دندان بر روی آن بدون آسیب به دندانهای مجاور است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد